Vanliga frågor

Svar på frågor om catering, sortiment, beställning och betalning.

BESTÄLLNING

  • Det är enkelt att beställa catering hos Hemköp Skogsbo!

    Börja med att klicka in på fliken Catering där du hittar hela vårt sortiment. Välj de varor du vill beställa och ange om du önskar laktosfria eller glutenfria alternativ.

    När du är klar klickar du på varukorgen uppe i högra hörnet. Kontrollera att allt ser rätt ut och justera antal vid behov. Klicka därefter på Fortsätt till kassan.

    Fyll i dina kontaktuppgifter, eventuella önskemål samt datum och tid för upphämtning. Glöm inte att godkänna våra köpvillkor innan du skickar beställningen.

    Din beställning hämtas hos Hemköp Skogsbo i Avesta. Betalning sker smidigt på plats – med kort eller kontanter.

    Har du frågor om allergier, innehåll eller något annat? Ring oss gärna så hjälper vi dig!

  • För att vi ska hinna förbereda din beställning med högsta kvalitet behöver vi den senast två dagar innan önskat upphämtningsdatum, före klockan 11.00.

    Om du vill hämta din catering på en måndag behöver beställningen göras senast fredagen innan, före klockan 11.00. Tiderna gäller för hela sortimentet. Vi rekommenderar att du beställer i god tid, särskilt inför helger och storhelger, då efterfrågan kan vara högre.

    Har du frågor om tid eller innehåll? Tveka inte att höra av dig till oss i butiken! Kontakta oss.

  • Alla cateringbeställningar hämtas i butiken Hemköp Skogsbo i Avesta. Du hittar oss på Rutboleden 1. Kom till oss i butiken på överenskommen dag och tid så hjälper vi i personalen dig att få ut din beställning.

    Tänk på att ta med eventuell orderbekräftelse eller information om vad du har beställt för en så smidig upphämtning som möjligt. Varmt välkommen!

  • Större tårtor från BakeMyDay beställs direkt via telefon. Ring butiken på 0226-17 44 18 så hjälper vi dig att lägga din beställning.

    Beställningen behöver göras minst två dagar innan önskat leveransdatum, senast klockan 11.00. För tårtor som ska hämtas på måndag behöver vi din beställning senast fredag innan klockan 11:00.

    Tårtan hämtas i butiken på avtalad tid och betalning sker vid upphämtning.

    Har du önskemål om allergivänliga alternativ? Fråga gärna när du ringer!

  • Ja, du kan avboka din cateringbeställning, men vi behöver få din avbokning senast 24 timmar i förväg.

    Vänligen ring butiken direkt på 0226-174410 så hjälper vi dig.

BETALNING

  • Du betalar enkelt i butiken vid upphämtningstillfället.

    När du hämtar din beställning i delikatessen meddelar du namn och vad du har beställt till vår personal. Då får du dina produkter och betalar precis som vanligt i kassan. Det går snabbt, smidigt och du slipper krångliga betalningslänkar eller förskottsbetalning.

    Har du fler frågor om betalning? Ring oss eller fråga oss direkt i butiken.

  • Nej, det går i dagsläget inte att betala i förväg. All betalning sker i butik i samband med att beställningen hämtas upp. På så vis kan vi säkerställa att allt stämmer innan du betalar och vi kan göra eventuella justeringar direkt på plats.

    Har du önskemål om att någon annan ska hämta och betala kan du meddela oss i förväg så löser vi det tillsammans.

  • Vi accepterar betalning med kort och kontanter. Betalning sker i butik i samband med att beställningen hämtas.

    Vi kan i nuläget inte ta emot betalning via Swish eller faktura. Har du frågor kring betalningsalternativ är du varmt välkommen att kontakta oss innan upphämtning.

ALLERGIER OCH SPECIALKOST

  • Ja, många av våra produkter finns som laktosfria eller glutenfria alternativ.

    Du väljer önskat alternativ på produktsidan i samband med din beställning.

    Tveka inte att kontakta oss om du har en specifik allergi eller behöver anpassa en beställning. Vi hjälper dig gärna att hitta ett alternativ som passar.

  • Ja, vi erbjuder flera glutenfria alternativ i vårt cateringsortiment. Vi har bland annat smörgåstårtor, bakverk och utvalda festfat som går att få som glutenfritt alternativ.

    Du väljer enkelt glutenfri variant direkt på produktsidan när du lägger din beställning.

    Har du frågor om innehåll eller allergier är du alltid välkommen att kontakta oss så hjälper vi dig.

  • Ja, Hemköp Skogsbo erbjuder flera laktosfria alternativ, till exempel smörgåstårtor, bakverk och smörgåsar. På respektive produktsida kan du välja laktosfri variant där det finns tillgängligt.

    Om du är osäker eller har specifika frågor om innehåll eller allergier är du alltid välkommen att ringa oss så hjälper vi gärna till.

  • Hela vårt sortiment hittar du under fliken Catering. Klicka in på respektive produkt för att se innehåll och vad tårtan, fatet eller rätten består av.

    På varje produktsida finns tydlig information om smaker, upplägg och eventuella alternativ för laktos- eller glutenfri beställning.

    Saknar du information om en produkt? Ring oss gärna så hjälper vi dig!

Integritetsöversikt

Denna webbplats använder cookies för att kunna erbjuda bästa möjliga användarupplevelsen. Informationen lagras i din webbläsare och kommer ihåg dina inställningar och testar om du är en människa när du mejlar oss via formuläret på vår webbplats, samt hjälper oss förstå vilket innehåll som är mest populärt på webbplatsen.